Universul persoanelor Vintager

0
674

Și tu ești un Vintager?

Vintager, așa numim acele persoane pasionate de ceea ce înseamnă vintage, acele persoane care iubesc să poarte jacheta aia din piele cu iz de trecut, rochia pe care ai văzut-o în filmele vechi, pantalonii cu talie înaltă asortați la tricoul gri cu o trupă pe el.

Îmbrăcămintea vintage se referă la hainele dintr-o epocă anterioară, în special anii ’50-’90. Ce este interesant, e că multe dintre piesele vintage pot trece drept actuale, astfel că achiziționarea unei astfel de piese vestimentare va merita toți banii, căci valoarea ei rămâne aceași în momentul în care o cumperi și peste încă 3-4 ani.

Dacă și tu ești un vintager, atunci hai să facem cunoștință cu un magazin pe care ar trebui să-l vizitezi dacă vrei să îți iei acasă câteva comori vestimentare cu care să te lauzi de acum în 10 ani. Dacă nu ești un vintager, o să devii cu siguranță dacă pășești în tărâmul celor de la Vintager (iar aici vorbim de magazin).

Vintager a luat naștere din pasiunea pentru hainele de calitate. Majoritatea campaniilor de marketing promovează produse slab calitative, fast-fashion și risipirea hainelor. Din dorința de a schimba mentalitatea oamenilor despre haine, am deschis primul magazin vintage din Cluj-Napoca, și singurul, la momentul acesta, spun cei de la Vintager.

În ceea ce privește scopul magazinului, am aflat că își propune să ofere nu doar calitate, dar și un preț accesibil la piesele vestimentare care, cu siguranță, sunt departe de a se demoda vreodată.

Ne dorim să facem cunoscut termenul de sustenabilitate. Piese clasice, piese de brand, materiale calitative și piese vestimentare atent croite. Prin story-urile pe care le postăm, periodic, pe Instagram, încercăm să educăm tinerii să cumpere inteligent. Să comparăm o piesă vestimentară din poliester, dintr-un magazin din mall, în trend, nouă, cu o piesă vintage, din mătase naturală. În timp ce prima e un must-have pentru un sezon, a doua nu își va pierde valoarea nici după zeci de ani. Calitatea ar trebui să primeze în garderoba noastră. Pe de altă parte, e important faptul că prin cumpărarea hainelor vintage, oferim un beneficiu naturii. Fast-fashion duce la producții masive, inutile, irosire de haine, multe dintre ele sintetice și, implicit, la o poluare ireversibilă.

Hainele celor de la Vintager spun ,,povești”, au personalitate și sunt acolo cu un motiv pe care așteaptă ca tu să-l descoperi.

Fiecare produs are o altă poveste, fiecare provine din altă parte. Dacă unul provine dintr-o garderobă sofisticată a unei femei elegante din anii 50, unul poate veni din dulapul unui fan Metallica din anii 80-90. Lăsăm clienții să își imagineze istoria hainelor pe care le cumpără și să le continue povestea.

Hainele care nu reușesc să-și găsească un proprietar sunt trecute prin filtrul și creativitatea celor care se ocupă de ele la Vintager, astfel că la scurt timp după aceea ajung în dulapul unui iubitor de vintage.

Avem articole modificate de noi. Dacă unele produse nu se vând după o perioadă de timp, creația noastră intervine. Le modificăm și ne bucurăm că reușim să le transformăm din haine banale, în haine cool. Se vând destul de repede după câteva retușuri.

Cum ar descrie ei produsele lor unui necunoscător al termenului vintage? Hainele vintage sunt haine, mai ales, din anii 1950-1990. Cu toate acestea, nu excludem ca o piesă Prada din 2004 să se găsească pe rafturile noastre. Piesele vintage sunt piese reprezentative pentru perioada cărora le-au aparținut, iar brandurile celebre sunt cele care creează ceea ce noi numim reprezentativ pentru anumite perioade. Hainele vintage sunt haine calitative, majoritatea din materiale naturale. Evităm promovarea produselor sintetice și avem o direcție clară, sustenabilitatea.

Cum să crești o afacere la început de drum este destul de greu, online-ul a devenit o unealtă absolut necesară și la îndemână. Contul de Instagram a dus, nu doar la promovarea magazinului, dar și la crearea unei conexiuni speciale cu vintagerii, oameni care sunt mai mult decât clienți, sunt prieteni.

Contul de Instagram ne-a ajutat mult la promovarea magazinului, deoarece am ales o zonă cu mai puțin vad. Motivul a fost faptul că ne selectăm clienții, iar vadul ne-ar fi adus în magazin o gamă variată de oameni care nu ar fi înțeles conceptul și nici nu ar fi apreciat la fel de mult produsele. Ne dorim să aducem clienții care apreciază produsele vintage, care susțin acest concept și cu care putem să schimbăm câteva vorbe. Avem o relație strânsă cu clienții noștri. Mulți dintre ei ne-au devenit prieteni. Instagramul e modul prin care noi ajungem la ei și îi invităm în shop-ul nostru. Îi așteptăm cu muzică bună, haine faine și un vibe pozitiv.

Dacă tot am adus vorba de online și ne aflăm într-o perioadă dificilă marcată de pandemie, nu putem trece cu vederea felul în care aceasta s-a abătut asupra vânzărilor.

Categoric oamenii nu se mai gândesc atât de mult la haine, având în vedere că nu iese nimeni din casă. Magazinul fizic este închis până la finalul stării de urgență, deci vânzările au scăzut semnificativ. Totuși, continuăm să funcționăm online, unde clienții ne găsesc pe Instagram și pot face comenzi pe noul site.

Ce aduce în plus Vintager fața de un alt magazine cu acelăsi tip de produse? Ei bine, desi fiecare vintage shop urmărește același concept, iar diferențele nu sunt foarte mari, e vorba de vibe-ul din magazin, de ce muzică asculți când te uiți la haine, de cum sunt aranjate, de cum sunt prezentate și de cum are loc interacțiunea. Până la urmă asta ne face să revenim într-un magazin: atmosfera.

În concluzie, Vintager este locul potrivit dacă doriți să vă îndrăgostiți. De haine, desigur. Haine care să se plieze personalității voastre, care să vorbească despre povestea din spatele lor, poveste la care o să adăugați și voi câteva rânduri doar prin simplul fapt că ați achiziționat-o.

Vintageri, spor la cumpărat!

Redactat de: Dănilă Georgiana