Beneficiile pe care le aduce alergatul

0
280

Mulți experți consideră că, exercițiul este cel mai apropiat lucru de un medicament minune. Este ca o formă de exercițiu cardio ușor accesibil, alergarea fiind una dintre cele mai simple metode de a obține beneficiile exercițiului fizic și îmbunătățirea sănătății cardiovasculare. În plus, să nu uităm de arderea caloriilor, forța și energia cu care ne încarcă.

Atunci când alergi nu ești activ doar fizic. Pe lângă exercițiul în sine se mai găsește și relaxarea, liniștea și observarea direct.

  • Observi oameni, evenimente, locuri și nu numai.
  • Te cunoști pe tine într-un nou context.
  • Te descoperi, și crede-mă vei fi surprins.

Toate acestea și ora la care alergi. Sunt două categorii de oameni. Acei indivizi care preferă dimineața, prima oră a zilei. Care își încarcă bateriile pentru ca ziua să dea randament. Iar ceilalți care se împacă mai bine cu după-amiaza sau chiar seara. Ei preferă postevent, unde își liniștesc gândurile și scapă de energiile negative adunate pe timpul zilei.

Odată ce corpul și mintea ta încep să se aclimatizeze, alergarea poate fi binecuvântătoare și meditativă. Un sfat de la mai mulți alergători cu experiență: „amintiți-vă că alergați să vă distrați”.

Beneficii:

  • Pentru primele 15 minute de antrenament, corpul tău arde zahăr și carbohidrați. Iar la 30 de minute, corpul tău intră în zona de ardere a grăsimilor.
  • Petrecerea a 30 de minute în aer liber într-un parc, este suficientă pentru a ridica starea de spirit a cuiva care suferă de tulburări depresive majore, potrivit unui studiu american. Se spune că, indiferent de ritmul pe care îl parcurgi, mișcarea are efecte positive. Alergarea și alte forme de exercițiu pot îmbunătăți starea de spirit și pot ajuta la combaterea depresiei.
  • Întărește oasele. Cu cât înaintăm în vârstă cu atât mai aproape ar trebui să aducem acest act în activitățile noastre favorite. Trebuie să fim foarte atenți la mușchii picioarelor, care au mare nevoie de mișcare.
  • Un somn corect aduce concentrare și focalizare pe ziua următoare. Mulți oameni se confruntă cu insomnii și lene pe timp de zi. Alergarea este sub nasul nostru pentru a folosi-o.
  • Costuri mici.
  • Îmbunătățește imunitatea.
  • Crește ritmul cardiac și fluxul sanguin. Ajută la funcția cognitivă și reduce declinul cognitiv și Alzheimer.
  • Alergarea reduce riscul apariției multor tipuri de cancer.
  • Alergarea adaugă ani în viață.

Inspiră-expiră. Începe cu o ușoară încălzire: cap, umeri, trunchi, picioare. Adaugă câteva fandări, iar la revenire 60 de secunde cu genunchii la piept. Dacă corpul tău răspunde pozitiv poți face 2/3 serii.

Cu aceste ingrediente la bază ești pregătit de alergarea la care visai, jumătate de oră pe săptămână, fără să simți vreo greutate.

Redactat de: Rotărița Andreea