5 motive pentru care TikTok este pe val

0
399

Ce este TikTok în statistici?

Aici nu ne referim la hit-ul Ke$hei care a rupt topurile în 2009 și a dat culoare copilăriei tinerilor de astăzi, ci la aplicația de succes care a ajuns în preferințele Generației Z. În numai 4 ani de la intrarea pe piață, TikTok a ajuns să aibă 800 de milioane de utilizatori activi și să fie descărcat de peste 1.5 miliarde de ori atât de pe App Store, cât și de pe Google Play. Este disponibil în 141 de țări în prezent, printre care se numără și România.

De ce a ajuns atât de celebră aplicația?

Multe cifre impresionante, dar întrebarea este cum această aplicație – aparent, stupidă – a ajuns să rivalizeze într-un timp atât de scurt cu aplicații puternice, ca Instagram sau Facebook. Forbes, Business Insider și The New York Times au publicat articole legate de TikTok, care m-au ajutat să structurez 5 motive esențiale ale popularității:

  1. Vine Musical.ly TikTok

Această cronologie a aplicațiilor oferă o perspectivă de ansamblu, un context de care trebuie să ținem cont. Înainte de apariția TikTok, au existat Vine și Musical.ly. Ambele au avut un succes răsunător în rândul tinerilor și s-au concetrat pe un conținut aproape integral video. După ce au dispărut de pe piață, TikTok și-a făcut loc, oferind utilizatorilor o experiență asemănătoare, dar totuși diferită.

  1. Conținut și Viralitate

Este ușor și amuzant să creezi un videoclip creativ pe Tiktok. Spre deosebire de Facebook, Instagram sau Snapchat, reușești să ajungi viral fără să aștepți o perioadă îndelungată de creștere organică. Acest aspect dă un refresh în social media. Te captivează și te determină să iei parte la valul TikTok, să creezi conțint și să rămâi cât mai mult pe aplicație. În medie, un utilizator TikTok petrece 52 de minute pe zi.

  1. Publicul

Cel mai bine, TikTok a prins în rândul generației Z. Sunt motive puternice și justificabile în spate. În felul ei, aplicația este foarte unică și parcă nișată pe generația tânără. Este atentă la nivelul redus pe atenție pe care îl acordă lucrurilor și le furniează un conținut care să-i mențină activi. De asemenea, sunt o generație digitalizată și plictisită de conținutul celorlalte aplicații. Astfel, se regăsesc mai ușor în scurtele comedii care apar pe TikTok și pe care le pot împărtăși cu prietenii.

  1. Muzica

Interesant este faptul că utilizatorii TikTok nu sunt formați exclusiv din generația tânără, ci și celelalte iau parte la noul val. Motivul? Social media îți atrage atenție, mai mult ca oricând, că îți trece timpul și nu poți să ții mereu pasul cu trend-urile. Oricât de mult ți-ai dori. Dar, tind să cred că muzica care acoperă toate perioadele și grupele de vârstă, reușește să îi adune și să îi unească pe TikTok.

  1. Relația TikTok și Instagram

Înainte să fii auzit propriu-zis de TikTok, poate ai văzut un video distribuit pe Instagram. Muzică catchy, dansuri amuzante, animăluțe drăgălașe. Un conținut variat. De ce să nu intri să vezi ce se petrece pe această aplicație? Și astfel se face un transfer și contratransfer informațional.

Ce spune experiența mea?

Părerile legate de TikTok sum împărțite. O tabără susține că aplicația nu merită atenție, iar cea din care fac eu parte susține contrariul. Ca utilizator activ – postez des, pot susține că este un exercițiu foarte bun să-ți creezi propriile TikTok-uri și să le împărtășești cu prietenii. Îți oferă o experiență completă. Și chiar poți ajunge accidental viral. Cum a fost cazul meu.

Cu ce rămânem după articol?

Indiferent din ce tabără faci parte, încearcă să fii deschis și să încerci TikTok – este „the new big thing in town”. Cultura meme-urilor este dusă la un alt nivel pe aplicație. Și, inclusiv, Universitatea Babeș-Bolyai (cont: https://www.tiktok.com/@ubbcluj) are propriul cont.

Redactat de: Giurcanu Cristina-Elena