Yoga și cafea – energie pozitivă pe perioada carantinei

0
273

Știm cu toții ce se întâmplă la ora actuală în România și nu numai. Cu toate acestea, ar fi bine să ne luăm mintea de la lucrurile negative și conflicte. Puțină mișcare în perioada carantinei nu strică, poate aduce un bonus zilei tale.

Diferite variante de a ne menține sănătoși fizic și psihic

În urma celor întâmplate (închiderea diferitelor localuri, inclusiv a sălilor de sport) și a situației în sine, avem un altfel de program recomandat de autorități. Ce trebuie noi să facem este să ascultăm sfaturile și să găsim alternative. Cum ar fi: clase online, antrenori personali, videoclipuri pe YouTube cu varietăți de exerciții. Acest lucru poate fi pozitiv sau negativ, depinde din ce perspectivă îl analizăm.

Înainte era mai bine, la sală, cu antrenorul lângă mine sau poți să gândești pozitiv și să faci totul ca înainte într-un mod mai special… Mh, ce zici?

De ce e bine să ne mișcăm în această perioadă crâncenă?

Sportul este pentru toate vârstele. Indiferent că ai 5 sau 90 de ani. Corpul nostru este obișnuit cu un tip de mișcare, fie mersul la facultate/muncă sau chiar exerciții fizice la un nivel avansat.

Deși nu erai o fire sportivă, poți încerca ceva nou. Una dintre variante ar putea fi yoga – cu care poți combate plictiseala și monotonia. În acelați timp corpul tău poate avea parte de o dimineață plină în adevăratul sens al cuvântului.

Pe lângă ceașca de cafea nelipsită, mai ai nevoie de un scaun. Îi poți da și un nume acestui exercițiu: Yoga la mine-n bucătărie.

5 exerciții care te pot ajuta să te menții în formă, pe care le poți realiza de pe scaun!

1.Depășești problemele cu postura și reduci durerile de spate

Ne așezăm pe scaun cu picioarele aproapiate. Palmele vin încrucișate la ceafă, apăsând ușor. Nu forțăm nimic, doar cât se poate. Îi putem spune Pilot acestui exercițiu, deoarece dă startul la 10 minute de relaxare.

2. Deschide calea spre înțelepciune

Rămâi la poziția inițială și ridică doar brațele. Fă să pară că ai avea intenția să atingi tavanul. Deschide ochii, privește în sus și conștientizează poziția/mișcarea. Nimic nu poate fi greșit atât timp cât lași să intre doar ce-i bun pentru conștiința ta.

3. Măreşte atenţia şi concentrarea

Revenim cu brațele pe lângă corp. Ridicăm doar dreapta la urechea stângă, cealaltă fiind îndoită, menținem 30 de secunde. Același lucru îl facem și cu mâna dreaptă pe lângă urechea stângă. Putem face ca dimineața noastră să pară deja una în formă. Nu uita să mai iei câte o gură de cafea!

4. Dinamizează voinţa

Revenim la poziția de șezut. Penultima poziție ține de brațe, aici răsucim și îndoim, undeva la 30 de secunde. Uneori a fi calm și conștient poate aduce o facilitate. Aici bucuria și abilitatea noastră este efortul pe care nu-l simțim.

5. Întăreşte şi tonifică musculatura

Ultima poziție. Întindem brațul în fața noastră, iar piciorul se ridică ușor de pe scaun, așa cum e, îndoit. 30 de secunde pe o parte, 30 pe cealaltă. Aici întâlnim abordarea membrelor, dacă îi putem spune așa. Tot ce facem este să producem stabilitate prin concentrare.

Aceste 5 poziții statice împreună cu o cafea vă poate face dimineața energizantă.

Just stay fit and safe.

Redactat de: Rotărița Andreea