Cum să ne păstrăm psihicul sănătos?

0
311

Sunt zile ce se pot încheia cu nelămuriri, iar acest lucru este perfect normal. Avem zile bune și mai puțin bune, sau cum îmi place mie să le numesc „zile neastâmpărate”. Sunt dimineți când ne trezim și pare totul ca la carte, simțind stabilitate. Dar și altele ce parcă au gust amar și nu le mai vezi finalul.

Deși poate părea firesc, greutatea corporală (cele 30 minute de sport/exerciții), cititul (de preferat cărți pentru dezvoltare personală), comunicarea cu tine, iar mai apoi cu ceilalți, toate acestea sunt de o importanță majoră.

Minte lucidă și calmă

Atunci când suntem nevoiți să facem o alegere, de multe ori avem dubii. Este greșit acest concept, de a avea dubii? Este un factor negativ?

Capacitatea de a ne calma mintea atunci când ne aflăm sub presiune este crucială pentru o stare de spirit sănătoasă. Atunci când avem gândurile în toate părțile este destul de dificil să vedem lucrurile așa cum sunt ele cu adevărat. Pentru a ne calma trebuie să conștientizăm ceea ce se întâmplă și ceea ce gândim. Dacă ne dăm seama de strategiile și practicile care ne calmează mintea, ne putem concentra pe situație și pe detaliile nesemnificative.

Cunoașterea de sine

A avea o idee clară despre ceea ce este important și benefic pentru tine poate fi esențial. O mare parte din spațiul creierului nostru este preluat atunci când suntem nesiguri pe noi. Dar conform unor analize, atunci când avem lămurite priorițățile, obiectivele și valorile, putem elimina incertitudinile.

Fii înțelegător cu tine și apoi cu ceilalți

Unul dintre cei mai mari contribuitori la o stare de spirit nesănătoasă este lipsa de compasiune. Prin simplul fapt că ne comparăm cu ceilalți, ne simțim presați sau avem așteptări de la ceilalți, ne poate induce creierul într-o cursă. Compasiunea ne permite să acceptăm și să stabilim așteptări sănătoase.

Urmărirea vocii tale interioare te poate conduce la o conștientizare de unde poți observa ce și cum este mai bine pentru tine. Acordarea înțelepciunii tale înnăscute te va ajuta să iei decizii de viață mai bune, să rezolvi problemele cu ușurință și să trăiești o viață fericită și împlinită.

Pentru a evita minutul acela care te poate duce la inactivitate, menține-ți mintea ocupată cu lucruri mărunte și naturale, precum:

  1. După ce te-ai trezit fă-ți patul. Îți poate da senzația de curățenie, deși este un gest minor. (Este și o carte cu acest titlu: WILLIAM H. MCRAVE – MAKE YOUR BED)
  2. Baia ar trebui să fie primul „local” în care ne relaxăm. Pare firesc, însă de cum ne trezim, corpul și mintea noastră au nevoie de un refresh.
  3. Adună-te și vezi ce ai de făcut în ziua respectivă. A te ține de un program poate însemna o dificultate pentru unii, dar e bine măcar să avem o idee din cum trebuie să arate ziua noastră.
  4. Mănâncă cât mai sănătos. Alimentația este baza unei zile active. De acolo pleacă starea noastră, fie una pozitivă sau nu.
  5. Citește cărți de psihologie/dezvoltare personală.

Poți începe cu aceste 3 cărți:

  • Law of Attraction: The Science of Attracting More of What You Want, and Less of What You Don’t. – Michael Losier
  • The secret. – Rhonda Byrne. (Această carte mi-a schimbat viziunea asupra multor lucruri)
  • Learned Optimism. – Martin Seligman

Redactat de: Rotărița Andreea